Glöggprovning & ostbricka



Provade årets glögg igår. Jättegod men inte så stark smak av mandarin.
Provade även Kavlis (limited edition) Ädelost Cognac.
Den var jättegod till pepparkakorna.



Sen blev det ostbricka med Tallegio (italiensk kittost som luktar
gamla strumpor men är supersmarrig), Grönmögelost från Östersund,
Brieost med vitlök & örter, XO Allerum (bättre än västerbotten) och
en vällagrad grevéost: Hälsinge.

Till detta så provade vi olika saker:
bla. havtorn/aprikosmarmelad, björnbärssylt,
havtornsgelé, williams päronmarmelad och balsamicoglaze.
På bordet fanns även olika frukter och även en tallrik med inlagda oliver
och grillade kronärtskockor/zucchini.

Allt var jättegott.
Det som gifte sig mest var Tallegion med Williams päronmarmelad.
Underbart gott!

Barnen fick plockgrönsaker och dipp.



Jag hade även en bit rökt kalkonkött i kylskåpet och pepparsalami.



Vilken fest det blev.
Som gäst hade vi min bror Lars.
Tack för att du kom och myste med mig och tjejerna. :)


Kärlek C.

Kommentarer
Postat av: Tess

Du kan du..som ingen annan..Ja tack ,kan jag bara säga..den ostbrickan skulle jag kunna DÖDA för...Puss syster yster..

2009-11-30 @ 00:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
onpaste="return false"
Trackback
RSS 2.0