Korv & rotfruktsgryta

''

Korv & rotfruktsgryta
4 pers

  • 3 Jordärtskockor i bitar
  • 5 Morötter i slantar
  • 2 små sötpotatis
  • 1 liten Kålrot i tärningar
  • 6-7 stora Potatisar i tärningar
  • 1 liten Zucchini i halvmånar
  • 1 liten Purjolök
  • 4 Varmkorvar i skivor
  • 6 Röda pölser i skivor (dansk korv- jättegod)
  • 2 - 2,5 liter Vatten (bara så det täcker alla grönsaker)
  • Grönsaksbuljong (3-4 tärningar)
  • Curry (efter smak)
  • En skvätt laktosfri grädde
  • Lite persilja (fryst el. färsk)

Skala alla rotfrukter och skär dom i bitar.

Börja sen med att koka upp vatten med buljongen i en rymlig gryta.

Lägg först ner morötterna & kålroten och låt dom koka i 10 min.

Häll sen ner potatisen & jordärtskockan i grytan och låt den koka med i 5 min.

Sen har man i alla andra ingredienser.
Låt allt koka i ca 15-20 min. (Smaka på en morot om det är klart.)

Smaka av med ev. kryddor och späd med lite grädde.

Avsluta all med att ha i lite persilja precis vid serveringen.

Då har du gjort dig en rykande god korvgryta!

Servera en klick laktosfri cremé fraiche och lite senap till.
Smaklig måltid.



Kärlek C.

Kommentarer
Postat av: Larre :o)

Saknar min Systers Underbara matlagning och sällskap, hoppas man blir frisk snart...



Kram från L + F

2009-10-13 @ 05:58:11
URL: http://thepresenttime.blogspot.com
Postat av: C.

Lars: Käre bror, jag hoppas att du blir frisk snart med. Det är tråkigt när du inte kommer och hälsar på. Kramis C

2009-10-14 @ 15:55:22
URL: http://karleksmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
onpaste="return false"
Trackback
RSS 2.0