Testade att laga mat från matkassen till middag.

Det blev sweetchili kyckling med spenat-tagliatelle. Det var förvånansvärt gott.
Barnen åt upp allt och det är bra betyg. Min dotter åt till och med bladspenaten. Wow!

Sweetchili-kyckling med spenatpasta
4 port

  • Kycklingfilé 500 gr
  • 1 gul/röd Paprika
  • 1/2 Zucchini
  • 1,5 dl Sweetchilisås
  • 50 gr Cashewnötter (halv liten påse)
  • 500 gr Tagliatelle
  • Bladspenat
  • Olja (gärna rapsolja)
  • Salt
  • Svart peppar
  1. Sätt ugnen på 200 grader och smörj en ugnsform med 1 msk olja.
  2. Skär kycklingfilén i ca. 1 cm breda skivor, lägg bitarna i ugnsformen och strö över lite salt och peppar. Strimla paprikan och skiva zucchinin och skär i halvmånar. Lägg grönsakerna runt kycklingen i ugnsformen.
  3. Krossa cashewnötterna i en mortel i små bitar och blanda i en skål med sweetchilisås. Häll såsen över kycklingen och ställ in formen i mitten av ugnen ca. 25 minuter tills den är klar. För mildare smak skrapa bort såsen vid servering.
  4. Koka tagliatellen i saltat vatten. Skölj bladspenaten i ett durkslag och häll sedan över pastan i durkslaget med spenaten kvar. Tillsätt lite olja eller smör i pastan och blanda om.
  5. Servera med sweetchilikycklingen. Smaklig måltid!




Kärlek C.

Kommentarer
Postat av: angelica

Taaack;) fast jag har bara ett=)de andra på bilderna är mina syskonbarn:P Min lille prins är somsagt två veckor nu...men så snart han blir äldre så ska jag ut i karaoke svängen igen;) Va kul att du fått fler barn..åh minns när du var gravid med ditt första tror jag?!eller andra? när du sjöng på kickis med jätte magenhihiså sött!! KRAM

2009-09-02 @ 14:43:51
URL: http://www.finest.se/geli83

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
onpaste="return false"
Trackback
RSS 2.0